Godt Nytår – Happy New Year

Så er det årets sidste dag. Flere tænker på nytårsfortsæt, men har ikke selv så gode erfaringer med det.

Jeg har set på flere strikke og hæklesider at mange har et nytårsfortsæt med at få gjort alle sinde kreative ufærdige projekter færdige inden noget nyt må startes op.

Det har fået mig til at tænke på, hvordan jeg selv havde det, da jeg  gav mig selv den slags påbud. Det viste sig at være rigtig skidt for mig. Det stoppede min kreativitet og min lyst til at lave noget. Så min leveregel er nu

“start alt det håndarbejde jeg har lyst til, uanset om det kan bruges til noget eller er i gang med andet – bare det gør mig glad”

Håber at kunne inspirerer andre med en mere positiv tilgang til nytårsfortsæt, frem for at give sig selv forbud og påbud.

Rigtig Godt Nytår til alle.

Krave og ærmer i rødt

Jeg er fortsat i gang med mit røde freeform arbejde. De små lapper er samlet til store stykker, så det er blevet tid til krave og ærmer.

Til ærmerne har jeg valgt den klassiske løsning med en stikket ribkant.

Da jeg kom til kraven, måtte jeg være mere opfindsom. Jeg har ikke tidligere prøvet at stikke en krave direkte på freeform, men tænkte at det måtte kunne lade sig gøre.

Jeg samlede masker op langs kanten, og for at få den runde facon, tog jeg masker ud til 2 trekanter eller kiler på hver skulder.

Det kom til at se sådan her ud.

 

“Just for fun” – vokser

Man har en mening til man tager en ny.

Først mente jeg, at “bare for sjov” virkelig bare skulle være en sjov klud uden andet formål end at fornøje mig. Efter mange spørgsmål om hvad kluden så skulle bruges til, begyndte nye ideer alligevel at melde sig.

Jeg besluttede mig til at lave kluden til et rygstykke og forsøgte mig i første omgang med at forme det til et rygstykke med omgange af bordeaux garn.

Det så også ud til, at ville være blevet rigtig flot men opdagede så, at jeg slet ikke havde bordeaux garn nok til at gøre det færdigt på den måde.

Da jeg startede på projektet, var det ikke med tanke på, at der skulle være garn nok til et større projekt. Bunken af garn måtte derfor nær studeres og en plan for økonomisering af garnet skulle ud tænkes.

Det freeformede stykke blev nødt til at blive større, og det førte mig frem til denne løsning.

Min næste udfordring bliver nu at få lavet en forside som matcher bagstykket – med min beholdning af garnrester i mente.

Se hele forløbet her

Udfordringen: Krealegene #krealegene (1)

Anita fra Photomusen står bag denne hyggelige kreative OL event “Krealegene“. Den kunne jeg ikke stå for og har taget udfordringen op.

I OL-perioden fra 5/8 til 21/8 deltager man ved selv at lave et kreativt projekt. Det kan være sy, strik, tegne eller alt muligt andet. Læs mere på Photomusen.

Jeg har besluttet, at mit bidrag også skal være inspireret af OL. Det skal, der gerne komme nogle sjove hæklede OL-lapper ud af, som sættes sammen til en OL-garn-collage.

Følg meget gerne med her eller på Instagram. Se processen og hvad det hele ender med.

Deltagerne bruger #krealegene, når de poster billeder på Instagram af deres projekter. Det bliver spændende at se, hvad der kommer af sjove, spændende og flotte projekter.

  • Glæder mig til at komme igang.
  • Jeg er klar nu.
  • Ideerne kommer væltende.
  • Garnet er fundet frem.

 

Ved fortsat at bruge webstedet accepterer du brugen af cookies. mere information

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk